maanantai 18. huhtikuuta 2016

Suomalainen alkoholivero ja karamellivero, naurattaako?

18. huhtikuuta 2016

No ihan totta, suomalaisten juomista suitsitaan aina nostamalla alkoholiveroa! THL:n uskomaton tuuheatukkainen ja partainen edustajamies ilmitoi asian tänään televisiossa, suomalaiset juovat vähemmän, kiitos alkoholiveron korotusten!

Ehkä ihmiset ovat niin tottuneet rahtamaan halvemman verotuksen maasta Virosta juomiaan, että Alkon myymälä ei enää kovin kiinnosta. Naapurimaamme Viro saa Suomesta suoraa tukea omistamiinsa matkustajalaivastoihin ällistyttävästi. Suomen valtio tukee varustamoita, jotka kuljettavat suomalaiset Viroon ostamaan suomalaista olutta ja viinaa Viron alemman verotuksen turvin! Sen jälkeen aasinkuormin lastatut suomalaiset tuovat suomalaiset tuotteet takaisin maahan!

Ovatko jotku suomalaiset kaistapäitä? No kyllä. Uskaltaako tässä kohtaa nauraa? Valtio kaavailee leikkauksia kaikilta lisää, mutta syytää rahaa Viron varustamoille!

Karamellivero? Sokerivero? Onkohan Suomi maailman ainoa maa, joka paikkaa kassavajettaan sokeriverolla? Koko komeuden on kruunannut pullotetun, sokerittoman hiilihappoveden ja ymmärsinkö oikein, pelkän lähdeveden verottaminen, kun se on pakattu pulloon eli astiaan!

Tämä olikin EU:n halliintoon päätyneen entisen pääministerimme Kataisen kuningasajatus. Tosin se oli vastoin EU-lainsäädäntöä. mutta väliäkös tuolla tässä tapauksessa. Ehkä muualla maailmassa korkea-arvoinen henkilö olisi eronnut virastaan, jossa aiheuttanut laillisuusongelmia maalleen. Vaikeaa sanoa, eikö totta?

Toki nauramme kippurassa ajatusta kenkäverosta. Mikkelissä on turistipaikka nimeltään Kenkävero. Aivan oikein, Suomessakin on osattu periä kengistä vero. Ilmanko suomalaiset viihtyivät maaseudulla virsuissa eli tuohisissa jalkineissa pitkälle 1900-luvulle.

ALV on kuitenkin kaiken verotuksen emä. Piirretään oikein iso ALV-emakko ja sen kylkeen kaikki verotettava tuotteisto.

Alkoholivero ja sokerivero, Suomen hallitukselta eivät konstit tule loppumaan. Nyt kaavaillaan tiestön, eli kansallisomaisuuden yksityistämistä. Saadaan veron kaltaiset maksut, vaikka valtio sitten luopuisikin ns. autoverosta. Mistä niistä? Polttoaineveroa siis nostetaan, tiestö myydään ja Suomi kukoistaa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.