03.05.2016
Yhden pakolaisen turvapaikanhaku maksaa 1000 euroa per kappale. Suomessa lienee noin 35 000
sillä statuksella. Hinta on aika huikea. Kallista maanpakoa.
Tämä ulkoministerimme Soini vietti vappunsa rukoillen. Rukouksista unohtui nyt työllisyyden lisääminen muunmuassa Venäjä-pakotteita lieventämällä. Meneehän tämä jo naurettavuuksiin.
Vaikka kuinka rukoilisi hyvää jumalaa, niin ei taida kuunnella. Hyvä jumalahan auttaisi kehittämään työtä tarvitseville, jotta tuo 30 miljoonan euron käsittelysumma saadaan kuitattua. Samoin tuon määrän ihmisiä elinkustannukset. niistä koituu turkasen suuri summa.
Jospa rukoilisimme kansakuntana, että tämä naapurimme olisi ulkoministerin yksi matkakohde. Montako kertaa ulkoministeri on ollut kylässä naapurissa? Milloin naapurimme ulkoministeri tulee meille? Tuo maa ei ole lainkaan uhkaillut Suomea, eikä suomalaisia. Ennen tätä hallitusta meillä meni tosi hyvin. Ministeritason taitamattomuuden tai länsi-ihannoinnin mukana olemme suistuneet suohon. Osaako muuten ulkoministeri venäjää?
Ulkoministerin ja puolustusministerin riemuksi maassamme on tositoimissa kokonaista kolme eri
puolustus ja hyökkäys aselajia. Ilmassa hoitelee Oregonin kansalliskaarti Suomen lintujen pesinnän, sekä joidenkin ihmisten tärykalvot. Toivottavasti kukaan ei laskenut lehmiään ja lampaitaan laitumille, saati hevosia ulkoilemaan. Siinä käy huonosti. Monelle tulee päänsärkyä.
Toisaalla järkyttävät panssarivaunut jytyyttävät muka itsenäisen Suomen muka vapaata kamaraa. Siellä mennään puskasta toiseen ja harjoitellaan, mitä naapurille näytetään tosipaikan tullen. Trumppikin uhkaa ampua koneita maahan, vaikka asepullistelu on ylittänyt kaiken käsityskyvyn nato-lähtöisesti. Ulkoministerillä ja puolustusministerillä on suut messingillä.
Hankoon nousee maihin merijalkaväkeä kai. Ihanaa, saadaan pesivät merilinnut sukupuuttoon, mitä väliä Suomen luonnosta, kun vihollinen kolkuttaa itärajaa ja uljaat sotilaat saapuvat Suomeen, kuten aikoinaan Vietnamiin, Irakiin, Afganistaniin, lista on pitempi kuin nälkävuosi.
Pakko ruveta rukoilemaan yhä tiuhempaan, jospa jostain välistä tiedonkulku saavuttaisi hyvän jumalamme ja hän armahtaisi meitä Venäjä-pakotteista. Suurin pahuus asuu ihmisissä itsessään, Kaikkein pahin kiduttaja, tappaja löytyy ihmiskunnan aivojen tuotteista. Millainen ihminen ei rakasta lähimmäistä naapuriaan kuin itseään? Naapurisopu on maailman tärkein asia, se on yhtä tärkeää jokaisella tasolla yhteiskunnassa.
Mielenkiintoista on myös se, ettei kukaan hiiskahda harjoituksista. Ihmisiä ei haastatella tai jos haastatellaan se saattaa olla valikoivaa, Suomi on aikamoisen kovassa päänsäryssä. Mikä avuksi?