30.04.2016
Aikoinaan Lipposen myytyä Suomen EU:lle, Suomi menetti heti ns. itsenäisyytensä. Suomen valtion mahdollisuus saada päättää omista asioistaan suhteessa EU/muu maailma on tukahdutettu. Olemme olleet jo kauan entisiä itsenäisiä.
Maamme presidentti kera vaimonsa kunnioittaa sotiemme veteraaneja. Niin kuin me kaikki muutkin ja kaikissa maailman maissa jokainen omiaan. Heidän hankkimansa itsenäisyys on nyt juuri enemmän veitsen terällä kuin koskaan.
Koko sodan jälkeisen Suomen historian ainoa päämäärä on ollut irroittaa Suomi ensin Neuvostoliiton ja myöhemmin Venäjän naapuruudesta. Asia kruunattanee Suomen Ulkopoliittisen Instituutin vasaralla NATOlle lahjaksi.
Mikään maa maailmassa ei tunnustaisi isänmaalliseksi teoksi kutsua rakuunoita USA:sta panssareineen tai Oregonin kansalliskaartin lentäjiä maahansa sotaharjoituksiin. Kyseessä ei ole puolustusharjoitus, vaan sotatilan harjoitteleminen.
Suomen arvokkaalle maaperälle on kutsuttu Atlantintakaista armeijakalustoa miehistöineen. Suomi ei siis toimi Eurooppa-henkisesti vaan ääriamerikkalaisen ajatusmaailman hyväksi. Suomi ei arvosta puoluettmuuttaan tai itsenäisyyttään.
Suomalainen NATO-maailma ei hyväksy muuta kuin amerikkalaisen sotavoiman maihinnousun Suomen maaperälle ja Suomen antautumisen NATO=USA täydellisen toiminnan harjoituskentäksi.
Suomi-NATO ihmiset haluavat luovuttaa Suomen BKT:stä vuosittain 2% Nato-jäsenmaksuksi. Samat ihmiset lopettavat kaiken yhteydenpidon naapuriin. Kauppasuhteet boikottiin, se on jo toteutettu.
Uskomaton sokeus on vallalla puolustusministerimme komentopaikalla. Hän jopa vaatii suomalaisia armeijan palveluksessa olevia kantahenkilöitä pakkosiirtymään vaadittaessa maailman sotapoliittisiin konflikteihin. Puolustusministerillä ei liene poikia, sillä yleisen ajatusmaailman mukaan pojista tulee sotilaita enimmäkseen.
Presidentillämme on poikia ja lapsenlapsia. Hän on toistaiseksi tiedostanut uhan, minkä tuo pakko lähteä-pykälä aiheuttaa. Tosin puolustusministerimme ei tiedota, kuinka hyvin vapaaehtoisesti jo lähteneiden ja palaneiden henkinen kuntoutus kriisialueilta on hoidettu ja saavatko he haavoituttuaan riittävästi korvausta. Kaikkein pahin on vielä edessä, nimittäin näiden vapaaehtoisten perheet ja lapset.
Jos ei arvosta sotilaan vaimoa ja lapsia, perhesuhteita, voi päättää kylmästi kirjoituspöydän äärestä pakkolaista. Tuo ei ole osoitus itsenäisyydestä. Pikemminkin on kova halu tehdä kuten ennen haaremeissa oli jalkavaimoja, valtiosta liittymisillä ja laeilla toisenluokan epäitsenäisiä maa-alueita. Itsenäisyyden satavuotisjuhla on teatteria. Olemme NATOlssa vielä enemmän epäitsenäisiä, mutta saavathan sotilaat Suomessa nostaa palkkaa enemmän ja heitä tulee olemaan enemmän myös ulkomailta maassamme. Nolottaa veteraanien puolesta.
lauantai 30. huhtikuuta 2016
maanantai 18. huhtikuuta 2016
Suomalainen alkoholivero ja karamellivero, naurattaako?
18. huhtikuuta 2016
No ihan totta, suomalaisten juomista suitsitaan aina nostamalla alkoholiveroa! THL:n uskomaton tuuheatukkainen ja partainen edustajamies ilmitoi asian tänään televisiossa, suomalaiset juovat vähemmän, kiitos alkoholiveron korotusten!
Ehkä ihmiset ovat niin tottuneet rahtamaan halvemman verotuksen maasta Virosta juomiaan, että Alkon myymälä ei enää kovin kiinnosta. Naapurimaamme Viro saa Suomesta suoraa tukea omistamiinsa matkustajalaivastoihin ällistyttävästi. Suomen valtio tukee varustamoita, jotka kuljettavat suomalaiset Viroon ostamaan suomalaista olutta ja viinaa Viron alemman verotuksen turvin! Sen jälkeen aasinkuormin lastatut suomalaiset tuovat suomalaiset tuotteet takaisin maahan!
Ovatko jotku suomalaiset kaistapäitä? No kyllä. Uskaltaako tässä kohtaa nauraa? Valtio kaavailee leikkauksia kaikilta lisää, mutta syytää rahaa Viron varustamoille!
Karamellivero? Sokerivero? Onkohan Suomi maailman ainoa maa, joka paikkaa kassavajettaan sokeriverolla? Koko komeuden on kruunannut pullotetun, sokerittoman hiilihappoveden ja ymmärsinkö oikein, pelkän lähdeveden verottaminen, kun se on pakattu pulloon eli astiaan!
Tämä olikin EU:n halliintoon päätyneen entisen pääministerimme Kataisen kuningasajatus. Tosin se oli vastoin EU-lainsäädäntöä. mutta väliäkös tuolla tässä tapauksessa. Ehkä muualla maailmassa korkea-arvoinen henkilö olisi eronnut virastaan, jossa aiheuttanut laillisuusongelmia maalleen. Vaikeaa sanoa, eikö totta?
Toki nauramme kippurassa ajatusta kenkäverosta. Mikkelissä on turistipaikka nimeltään Kenkävero. Aivan oikein, Suomessakin on osattu periä kengistä vero. Ilmanko suomalaiset viihtyivät maaseudulla virsuissa eli tuohisissa jalkineissa pitkälle 1900-luvulle.
ALV on kuitenkin kaiken verotuksen emä. Piirretään oikein iso ALV-emakko ja sen kylkeen kaikki verotettava tuotteisto.
Alkoholivero ja sokerivero, Suomen hallitukselta eivät konstit tule loppumaan. Nyt kaavaillaan tiestön, eli kansallisomaisuuden yksityistämistä. Saadaan veron kaltaiset maksut, vaikka valtio sitten luopuisikin ns. autoverosta. Mistä niistä? Polttoaineveroa siis nostetaan, tiestö myydään ja Suomi kukoistaa.
No ihan totta, suomalaisten juomista suitsitaan aina nostamalla alkoholiveroa! THL:n uskomaton tuuheatukkainen ja partainen edustajamies ilmitoi asian tänään televisiossa, suomalaiset juovat vähemmän, kiitos alkoholiveron korotusten!
Ehkä ihmiset ovat niin tottuneet rahtamaan halvemman verotuksen maasta Virosta juomiaan, että Alkon myymälä ei enää kovin kiinnosta. Naapurimaamme Viro saa Suomesta suoraa tukea omistamiinsa matkustajalaivastoihin ällistyttävästi. Suomen valtio tukee varustamoita, jotka kuljettavat suomalaiset Viroon ostamaan suomalaista olutta ja viinaa Viron alemman verotuksen turvin! Sen jälkeen aasinkuormin lastatut suomalaiset tuovat suomalaiset tuotteet takaisin maahan!
Ovatko jotku suomalaiset kaistapäitä? No kyllä. Uskaltaako tässä kohtaa nauraa? Valtio kaavailee leikkauksia kaikilta lisää, mutta syytää rahaa Viron varustamoille!
Karamellivero? Sokerivero? Onkohan Suomi maailman ainoa maa, joka paikkaa kassavajettaan sokeriverolla? Koko komeuden on kruunannut pullotetun, sokerittoman hiilihappoveden ja ymmärsinkö oikein, pelkän lähdeveden verottaminen, kun se on pakattu pulloon eli astiaan!
Tämä olikin EU:n halliintoon päätyneen entisen pääministerimme Kataisen kuningasajatus. Tosin se oli vastoin EU-lainsäädäntöä. mutta väliäkös tuolla tässä tapauksessa. Ehkä muualla maailmassa korkea-arvoinen henkilö olisi eronnut virastaan, jossa aiheuttanut laillisuusongelmia maalleen. Vaikeaa sanoa, eikö totta?
Toki nauramme kippurassa ajatusta kenkäverosta. Mikkelissä on turistipaikka nimeltään Kenkävero. Aivan oikein, Suomessakin on osattu periä kengistä vero. Ilmanko suomalaiset viihtyivät maaseudulla virsuissa eli tuohisissa jalkineissa pitkälle 1900-luvulle.
ALV on kuitenkin kaiken verotuksen emä. Piirretään oikein iso ALV-emakko ja sen kylkeen kaikki verotettava tuotteisto.
Alkoholivero ja sokerivero, Suomen hallitukselta eivät konstit tule loppumaan. Nyt kaavaillaan tiestön, eli kansallisomaisuuden yksityistämistä. Saadaan veron kaltaiset maksut, vaikka valtio sitten luopuisikin ns. autoverosta. Mistä niistä? Polttoaineveroa siis nostetaan, tiestö myydään ja Suomi kukoistaa.
Orimattilan jäähallista toiveita
18.huhtikuuta 2016
Jotain pientä, mutta merkittävää siirtymistä orimattilalaisen jäähallin rakentamiseen on ilmassa. Yhtä vienoa kuin juhannusvanamon tuoksu. Orimattila saa vihdoin uuden urheilutalon. Sen kylkeen lähistölle olisi luontevinta rakentaa myös jäähalli.
Pysäköinti on ratkaistava. Päijät-Hämeen Keskussairaalan maksullista pysäköintiä tokko on suositeltava, siinähän sairailta viedään loputkin rahat, kun hallitus maksattaisi sairaille alempaa palkkaa, vaikka lääkäri-ja lääkekulut toista osoittavat. Sairaana on enemmän menoeriä kuin terveenä työpaikalla. Pysäköinnin ahneus on noloa. Sairaita ja omaisia ei pidä rasittaa pysäköintimaksuilla, kuten ei myöskään jäähallin asiakkaita.
Lahden kaupungin toriparkin kaltaista pysäköintiä tulee välttää. Nyt on paljastunut, ettei se olekaan kannattavaa. Matalakattoiseksi rakennettu hallitila ei houkuttelekaan uumeniinsa tarpeeksi pysäköijiä. Varmaankin 100kpl tarvittavia maanpäällisiä pysäköintipaikkoja hävitetään tuon luolan takia. Lahden keskusta kuivuu, joten Orimattilan ei kannata seurata näissä jalanjäljissä naapurikaupunkiaan 20 kilometrin päässä.
Monet isot perheasunnot ovat vaikeasti myytävissä juurikin harrstusmahdollisuuksien kuvitellun vähyyden takia ehkä. Toisin kuitenkin on. Orimattilassa voi harrastaa liiankin paljon kaikkea, vuorokauden tunnit eivät tule riittämään. Orivarsat kirmaavat metsissä kompasseineen ja palloa fudataan kentillä. Yleisurheilu ja ammuntakin kukoistavat, geokätkeilystä puhumattakaan.
Tämä on kaupunki, jonka hengitysilma on tosi puhdasta, Kaikille hengitysilmavaivaisille täällä on hienot ulkoilumahdollisuudet. Lenkkipolkuja riittää vaikka itärajalle. Heinä-elokuussa jossakin lähtee Kalevala-vaellus ja se poikkeaa hyvin läheltä Orimattilaa. Täällä on suomaastoa pitkospuineen, mustikkametsiä, sienestämään pääsee.
Ainoa musta piste kaupungin katukuvassa on ollut jäähallin puute. No ehkä ei ihan ainoa, katukahviloita kaivataan pääkadulle.eli Erkontielle. Jokaisessa aidossa kunnon kaupungissa kuuluu olla jäähalli ja katukahviloita.
Jotain pientä, mutta merkittävää siirtymistä orimattilalaisen jäähallin rakentamiseen on ilmassa. Yhtä vienoa kuin juhannusvanamon tuoksu. Orimattila saa vihdoin uuden urheilutalon. Sen kylkeen lähistölle olisi luontevinta rakentaa myös jäähalli.
Pysäköinti on ratkaistava. Päijät-Hämeen Keskussairaalan maksullista pysäköintiä tokko on suositeltava, siinähän sairailta viedään loputkin rahat, kun hallitus maksattaisi sairaille alempaa palkkaa, vaikka lääkäri-ja lääkekulut toista osoittavat. Sairaana on enemmän menoeriä kuin terveenä työpaikalla. Pysäköinnin ahneus on noloa. Sairaita ja omaisia ei pidä rasittaa pysäköintimaksuilla, kuten ei myöskään jäähallin asiakkaita.
Lahden kaupungin toriparkin kaltaista pysäköintiä tulee välttää. Nyt on paljastunut, ettei se olekaan kannattavaa. Matalakattoiseksi rakennettu hallitila ei houkuttelekaan uumeniinsa tarpeeksi pysäköijiä. Varmaankin 100kpl tarvittavia maanpäällisiä pysäköintipaikkoja hävitetään tuon luolan takia. Lahden keskusta kuivuu, joten Orimattilan ei kannata seurata näissä jalanjäljissä naapurikaupunkiaan 20 kilometrin päässä.
Monet isot perheasunnot ovat vaikeasti myytävissä juurikin harrstusmahdollisuuksien kuvitellun vähyyden takia ehkä. Toisin kuitenkin on. Orimattilassa voi harrastaa liiankin paljon kaikkea, vuorokauden tunnit eivät tule riittämään. Orivarsat kirmaavat metsissä kompasseineen ja palloa fudataan kentillä. Yleisurheilu ja ammuntakin kukoistavat, geokätkeilystä puhumattakaan.
Tämä on kaupunki, jonka hengitysilma on tosi puhdasta, Kaikille hengitysilmavaivaisille täällä on hienot ulkoilumahdollisuudet. Lenkkipolkuja riittää vaikka itärajalle. Heinä-elokuussa jossakin lähtee Kalevala-vaellus ja se poikkeaa hyvin läheltä Orimattilaa. Täällä on suomaastoa pitkospuineen, mustikkametsiä, sienestämään pääsee.
Ainoa musta piste kaupungin katukuvassa on ollut jäähallin puute. No ehkä ei ihan ainoa, katukahviloita kaivataan pääkadulle.eli Erkontielle. Jokaisessa aidossa kunnon kaupungissa kuuluu olla jäähalli ja katukahviloita.
Oikeusministeri vai työministeri?
18.huhtikuuta 2016
Suomi on alistunut EU-lainsäädännön alle, eikä huolehdi oman sisäisen oikeuskäytännön kehittämisestä. Oikeusministeriötämme hoitaa toisella kädellä työministeri Jari Lindström, entinen ay-mies, joka vaihtoi takkinsa ministerinpesteihin. Tästä pääsee helposti Työministeriön ontumiseen, jota tämä sama herra ministeri niinikään hoitelee toisella kädellään.
Kyseessä on merkittävät ministerisalkut. vaikka insinööripääministerimme ilmeisesti niitä ei hallituksensa kanssa arvosta kovin korkealle. Molemmat ovat yhtä painavat kuin hallituksen jokainen muukin salkku.
Perussuomalaisilta olisi odottanut kunnioitusta Suomen lakien kehittämiseen ja vanhojen, satoja vuotta sittennsäädettyjen poistamisiin/purkuihin. Perussuomalaiset ovat syöneet oman äänestäjäkuntansa luottamuksen aika ahnaasti, kannattaako?
Suomen hallitukselta olisi odottanut työministerin aseman tärkeyden arvottamista työttömyyskurimuksessa. Hallituksen linja on ollut käsittämätön. Kaivokselle entiseen Talvivaaraan syydetään satoja miljoonia ja jo on laitettu peliin keskustalaisin käsin ehkä miljardi. 200 miljoonaa euroa löytyy taas kepeästi suomalaisen luonnon pilaamiseen ja kaivannon tuloksien rahaa tuottavien osian rahtaamiseen Suomesta ulos. Kuonat jää suomalaisille veronmaksajille , kuten kaikissa tapauksissa kaikki jäte. Keskustalainen ei myöskään kunnioita työministerin ja oikeusministerin arvojen salkutusta eri henkilöille. Tässä aukeaa uusi näköala työministerin ja Talvivaaran, sekä oikeusministerin ja Talvivaaran yhteisiin alueisiin.
On hiukkasen outoa, että hallitus nukkuu yönsä rauhassa. Moni oikeudellinen haaste on käsittelemättä vuoden 2016 tasolle ja yhteiskunnan ympäristöön. Moni kokee aitoa huolta työttömyyden, työllistämisen ja työttömien ihmisten perusturvan häkittämisessä jopa 90 vuorokauden karenssiin, sehän on jo ihmisoikeuslain vastaista eikö? Vai kuntien toimeentuloluukuilleko työministeri Jari Lindström ohjaa karenssityöttömät?
Työministerillä ei voi mitenkään riittää vuorokaudessa tunnit niiden työttömien kohtaloiden ratkaisemiseen, joilla on työkyvyttömyyttä, jota KELA ei tunnusta. Työministeri kuitenkin pelaa Keskustan Kela-johdon pussiin siirtämällä karenssilaiset KELA:lta kuntaluukuille.
Oikeusministerinä samainen ministeri ei näe kansalaisen ihmisoikeuksissa mitään väärää, vaikka raiskauslainsäädäntö on takapajulasta, perintätoimistojen perintää saa jatkaa mailman tappiin ja uusia oikeudenkäyntikuluja mielinmäärin kansalaisten vähävaraisuuden kustannuksella. Oikeusministerin vuorokausi vaan on liian lyhyt kahteen ministeriöön.
Suomi on alistunut EU-lainsäädännön alle, eikä huolehdi oman sisäisen oikeuskäytännön kehittämisestä. Oikeusministeriötämme hoitaa toisella kädellä työministeri Jari Lindström, entinen ay-mies, joka vaihtoi takkinsa ministerinpesteihin. Tästä pääsee helposti Työministeriön ontumiseen, jota tämä sama herra ministeri niinikään hoitelee toisella kädellään.
Kyseessä on merkittävät ministerisalkut. vaikka insinööripääministerimme ilmeisesti niitä ei hallituksensa kanssa arvosta kovin korkealle. Molemmat ovat yhtä painavat kuin hallituksen jokainen muukin salkku.
Perussuomalaisilta olisi odottanut kunnioitusta Suomen lakien kehittämiseen ja vanhojen, satoja vuotta sittennsäädettyjen poistamisiin/purkuihin. Perussuomalaiset ovat syöneet oman äänestäjäkuntansa luottamuksen aika ahnaasti, kannattaako?
Suomen hallitukselta olisi odottanut työministerin aseman tärkeyden arvottamista työttömyyskurimuksessa. Hallituksen linja on ollut käsittämätön. Kaivokselle entiseen Talvivaaraan syydetään satoja miljoonia ja jo on laitettu peliin keskustalaisin käsin ehkä miljardi. 200 miljoonaa euroa löytyy taas kepeästi suomalaisen luonnon pilaamiseen ja kaivannon tuloksien rahaa tuottavien osian rahtaamiseen Suomesta ulos. Kuonat jää suomalaisille veronmaksajille , kuten kaikissa tapauksissa kaikki jäte. Keskustalainen ei myöskään kunnioita työministerin ja oikeusministerin arvojen salkutusta eri henkilöille. Tässä aukeaa uusi näköala työministerin ja Talvivaaran, sekä oikeusministerin ja Talvivaaran yhteisiin alueisiin.
On hiukkasen outoa, että hallitus nukkuu yönsä rauhassa. Moni oikeudellinen haaste on käsittelemättä vuoden 2016 tasolle ja yhteiskunnan ympäristöön. Moni kokee aitoa huolta työttömyyden, työllistämisen ja työttömien ihmisten perusturvan häkittämisessä jopa 90 vuorokauden karenssiin, sehän on jo ihmisoikeuslain vastaista eikö? Vai kuntien toimeentuloluukuilleko työministeri Jari Lindström ohjaa karenssityöttömät?
Työministerillä ei voi mitenkään riittää vuorokaudessa tunnit niiden työttömien kohtaloiden ratkaisemiseen, joilla on työkyvyttömyyttä, jota KELA ei tunnusta. Työministeri kuitenkin pelaa Keskustan Kela-johdon pussiin siirtämällä karenssilaiset KELA:lta kuntaluukuille.
Oikeusministerinä samainen ministeri ei näe kansalaisen ihmisoikeuksissa mitään väärää, vaikka raiskauslainsäädäntö on takapajulasta, perintätoimistojen perintää saa jatkaa mailman tappiin ja uusia oikeudenkäyntikuluja mielinmäärin kansalaisten vähävaraisuuden kustannuksella. Oikeusministerin vuorokausi vaan on liian lyhyt kahteen ministeriöön.
sunnuntai 17. huhtikuuta 2016
Suomi ylittänyt ilmastopäästönsä tältä vuodelta sanoo YLE-Radio
17.huhtikuuta 2016
Vaan kukapa kovistelisi sotavoimien tuhlausta Kaliningradista pohjoiseen ja itään? Kuinka paljon USA:n sotavoimat laskevat ilmastoon saasteita tälläkin hetkellä ja täysin surutta? Kohta, ellei jo nyt, Oregonin kansalliskaarti tulee likaamaan Suomen ilmastoa vain ja ainostaan härnätäkseen naapuriamme. Paljonko kyseinen harjoitus saastuttaa ilmastoamme? Täysin turhaa kukkoilua Oregonilta ja vielä typerämpää asian allekirjoittaneiden tahoilta.
YLE-radio on nyt juuri iltauniimme tuon saastetiedotuksensa pläjäyttänyt. Yle ja IS ovat erikoistuneet viemään suomalaisilta yöunet, sekä valtion talouskasvun alasajo jatkuvalla sotaisuudellaan ainoa päämääränsä.
Ihmiset eivät uskalla käyttää ainoatakaan euroaan, sillä mistä me voimme tietää, ryntääkö naapuri rajojen yli tai tai törmääkö USA Venäjän kanssa merellä tai ilmassa. Siis Suomen talous on hajalla. Kukaan ei uskalla mitään tässä insinöörijohtoisessa maassa.
Tuhoon tuomittu kansakunta EU-jäsenyyden tuoman epämiellyttävän ylikiltteyden takia. Olemme kuin lampaat laumana kuuliaisia kaikelle, mitä oletetaan jossakin odotettavan. Mitä ne tuolla EU:ssa ajattelee, ettei olla edes Eurooppaa vai? Niinpä.
Milloin uskallamme olla taas itsenäisiä? Eteläisessä EU-ssa syödään jo primöörejä. Täällä sulatellaan lumihankia. Liikenteen lisääntyminen on nostanut päästömme, mutta liikenteen lopetusko on suomalaisen ainoa mahdollisuus?
Miksi kukaan ei vaadi muita maita maailmassa sylttytehtaalle päästöineen? Ilmastoamme emme voi muttaa, maa-alaamme ei varmastikaan haluta pienentää, joten välimatkat ovat pitkiä ja pyöräilläkään koko kansa ei todellakaan voi.
Suomalaisen mittapuun mukaan hevonen on saastuttaja, lehmä on pahin sellainen ja ainoastaan kohta maasta nouseva hortta on ainoaa oikeaa ruokaa. Ilmeisesti suomalaiset uutiset toivovat meidän suomalaisten olemassaolon tässä maassa loppuvan ja pian. Mehän olemme ainoastaan saastuttajia. Meillä ei ole oikeutta olla hetkeäkään onnellinen kansakunta. Me emme saa nauttia kylmän kevään iloista ja tulevan viikon lumisateista.
Juuri nyt yötä vasten meidän tulee murehtia unettomina saasteongelmaamme. Samaan aikaan lentokoneet ovat kuljettaneet 80 000 uutta turistia pohjoiseen haurastuttamaan saastetavoitettamme.
Liikennettä se on pohjoisen turistitulvatkin. YLE haloo! En halua maksaa YLE-veroa näin huonoista uutisoinneista!
Vaan kukapa kovistelisi sotavoimien tuhlausta Kaliningradista pohjoiseen ja itään? Kuinka paljon USA:n sotavoimat laskevat ilmastoon saasteita tälläkin hetkellä ja täysin surutta? Kohta, ellei jo nyt, Oregonin kansalliskaarti tulee likaamaan Suomen ilmastoa vain ja ainostaan härnätäkseen naapuriamme. Paljonko kyseinen harjoitus saastuttaa ilmastoamme? Täysin turhaa kukkoilua Oregonilta ja vielä typerämpää asian allekirjoittaneiden tahoilta.
YLE-radio on nyt juuri iltauniimme tuon saastetiedotuksensa pläjäyttänyt. Yle ja IS ovat erikoistuneet viemään suomalaisilta yöunet, sekä valtion talouskasvun alasajo jatkuvalla sotaisuudellaan ainoa päämääränsä.
Ihmiset eivät uskalla käyttää ainoatakaan euroaan, sillä mistä me voimme tietää, ryntääkö naapuri rajojen yli tai tai törmääkö USA Venäjän kanssa merellä tai ilmassa. Siis Suomen talous on hajalla. Kukaan ei uskalla mitään tässä insinöörijohtoisessa maassa.
Tuhoon tuomittu kansakunta EU-jäsenyyden tuoman epämiellyttävän ylikiltteyden takia. Olemme kuin lampaat laumana kuuliaisia kaikelle, mitä oletetaan jossakin odotettavan. Mitä ne tuolla EU:ssa ajattelee, ettei olla edes Eurooppaa vai? Niinpä.
Milloin uskallamme olla taas itsenäisiä? Eteläisessä EU-ssa syödään jo primöörejä. Täällä sulatellaan lumihankia. Liikenteen lisääntyminen on nostanut päästömme, mutta liikenteen lopetusko on suomalaisen ainoa mahdollisuus?
Miksi kukaan ei vaadi muita maita maailmassa sylttytehtaalle päästöineen? Ilmastoamme emme voi muttaa, maa-alaamme ei varmastikaan haluta pienentää, joten välimatkat ovat pitkiä ja pyöräilläkään koko kansa ei todellakaan voi.
Suomalaisen mittapuun mukaan hevonen on saastuttaja, lehmä on pahin sellainen ja ainoastaan kohta maasta nouseva hortta on ainoaa oikeaa ruokaa. Ilmeisesti suomalaiset uutiset toivovat meidän suomalaisten olemassaolon tässä maassa loppuvan ja pian. Mehän olemme ainoastaan saastuttajia. Meillä ei ole oikeutta olla hetkeäkään onnellinen kansakunta. Me emme saa nauttia kylmän kevään iloista ja tulevan viikon lumisateista.
Juuri nyt yötä vasten meidän tulee murehtia unettomina saasteongelmaamme. Samaan aikaan lentokoneet ovat kuljettaneet 80 000 uutta turistia pohjoiseen haurastuttamaan saastetavoitettamme.
Liikennettä se on pohjoisen turistitulvatkin. YLE haloo! En halua maksaa YLE-veroa näin huonoista uutisoinneista!
lauantai 16. huhtikuuta 2016
Kansallisomaisuuden tuhoaminen
16.huhtikuuta 2016
Suomen maaperä on kansallisomaisuutta. Sitä on järjestelmällisesti tuhottu erilaisin kaivosoikeuksin. Suomalaisilta on viety huonolla kaivoslailla oikeus omaan maaperäänsä. Vieraat valtiot saavat tulla raiskaamaan maamme maaperää.
Kuka tämän sallii? Keskustapuolueko, jolle kainuulainen työllisyys on hyvä maksattaa muulla Suomella, sekä antaa maaperän aarteet kasvottomille sijoittajille. Hallitus siis sijoittaa satoja miljoonia koko ajan kaivokseen, jota se ei omista yksinäöän omalla maallaan ja joka tuottaa enemmän jätettä kuin tuotetta. Juuri näin, maatilojen isännät ja metsien kaupunkilaisemännät kahvipöydissään tyytyväisinä nyökyttelevät, hienoa, rakastamme kuonakasoja, kunhan ne eivät pilaa omaa maisemaamme.
Suomen metsät ja maa valtion omistuksessa eivät kuulu yhtiöitettäviksi. Jokainen suomalainen omistaa yhdessä maan. Jos joku toisin toimii, sen päämäärät johtavat tuottamiseen ja liikevoittoon. Yhteisomistuksessa valtion maat eivät voi olla toimitusjohtajan hallinnassa. Kukaan toimitusjohtaja ei voi päättää valtion maista, eikä mikään hallitus voi hyväksyä muiden kuin suomalaisten hallintaa.
Suomen rautatiet kuuluvat suomalaisille. Niitä pitkin ei voi kukaan muu ajaa ilman tuntuvaa korvausta kuin suomalaiset. Suomen rautatieverkko on kansallisomaisuutta.
Periaatteessa Suomen sähköverkko on kansallisomaisuutta. Sähkön pitäisi olla jokaisen suomalaisen saatavilla. Sitä välittävä verkko ja välitystoiminta pitää kuulua ainoastaan suomalaisille.
Verkko hyödyntää yksityisiä maita sekä valtion omistamia. Sähkö käyttöverkossa on kansallisomaisuutta.
Helsingin Etelä-Satama on kansallisomaisuutta. Sinne ei pidä rakentaa muiden omistamia museoita. Se pitää rauhoittaa museoviraston toimesta säilyttämään ulkoasunsa tulevaisuuden sukupolville. Sinne ei mahdu yksikään nykyarkkitehtuurin luomus. Helsingin Postitalo on jo häväisty. Se jää Kiasman varjoon. Kiasman ei olisi tarvinnut päästä noin lähelle Suomen kansallisomaisuutta, Posti-taloa, aikansa keskusyksikköä. Postitalon historia on tärkeä osa suomalaista postihistoriaa.
Tiet ovat kansallisomaisuutta. Tiet ovat merkittävä osa suomalaista kansallisomaisuutta. Tiestö on osa suomalaista liikennehistoriaa, mutta myös ajanmukaista väylästöä. Suomen hallitus ei ole hoitanut suomalaisten yhteistä omaisuutta juurikaan. Suomi ei osaa vaaatia EU:lta rahoitusta pohjoisen sijaintinsa ja routamaansa tiestön ylläpitoon. Suomalaisilla on oikeus saada näin muusta EU:sta poikkeavassa ilmastoympäristössä erityistukea tiestönsä ylläpitoon. Tämäkin kansallisomaisuus tulee saattaa asianmukaiseen kuntoon.
Suomen maaperä on kansallisomaisuutta. Sitä on järjestelmällisesti tuhottu erilaisin kaivosoikeuksin. Suomalaisilta on viety huonolla kaivoslailla oikeus omaan maaperäänsä. Vieraat valtiot saavat tulla raiskaamaan maamme maaperää.
Kuka tämän sallii? Keskustapuolueko, jolle kainuulainen työllisyys on hyvä maksattaa muulla Suomella, sekä antaa maaperän aarteet kasvottomille sijoittajille. Hallitus siis sijoittaa satoja miljoonia koko ajan kaivokseen, jota se ei omista yksinäöän omalla maallaan ja joka tuottaa enemmän jätettä kuin tuotetta. Juuri näin, maatilojen isännät ja metsien kaupunkilaisemännät kahvipöydissään tyytyväisinä nyökyttelevät, hienoa, rakastamme kuonakasoja, kunhan ne eivät pilaa omaa maisemaamme.
Suomen metsät ja maa valtion omistuksessa eivät kuulu yhtiöitettäviksi. Jokainen suomalainen omistaa yhdessä maan. Jos joku toisin toimii, sen päämäärät johtavat tuottamiseen ja liikevoittoon. Yhteisomistuksessa valtion maat eivät voi olla toimitusjohtajan hallinnassa. Kukaan toimitusjohtaja ei voi päättää valtion maista, eikä mikään hallitus voi hyväksyä muiden kuin suomalaisten hallintaa.
Suomen rautatiet kuuluvat suomalaisille. Niitä pitkin ei voi kukaan muu ajaa ilman tuntuvaa korvausta kuin suomalaiset. Suomen rautatieverkko on kansallisomaisuutta.
Periaatteessa Suomen sähköverkko on kansallisomaisuutta. Sähkön pitäisi olla jokaisen suomalaisen saatavilla. Sitä välittävä verkko ja välitystoiminta pitää kuulua ainoastaan suomalaisille.
Verkko hyödyntää yksityisiä maita sekä valtion omistamia. Sähkö käyttöverkossa on kansallisomaisuutta.
Helsingin Etelä-Satama on kansallisomaisuutta. Sinne ei pidä rakentaa muiden omistamia museoita. Se pitää rauhoittaa museoviraston toimesta säilyttämään ulkoasunsa tulevaisuuden sukupolville. Sinne ei mahdu yksikään nykyarkkitehtuurin luomus. Helsingin Postitalo on jo häväisty. Se jää Kiasman varjoon. Kiasman ei olisi tarvinnut päästä noin lähelle Suomen kansallisomaisuutta, Posti-taloa, aikansa keskusyksikköä. Postitalon historia on tärkeä osa suomalaista postihistoriaa.
Tiet ovat kansallisomaisuutta. Tiet ovat merkittävä osa suomalaista kansallisomaisuutta. Tiestö on osa suomalaista liikennehistoriaa, mutta myös ajanmukaista väylästöä. Suomen hallitus ei ole hoitanut suomalaisten yhteistä omaisuutta juurikaan. Suomi ei osaa vaaatia EU:lta rahoitusta pohjoisen sijaintinsa ja routamaansa tiestön ylläpitoon. Suomalaisilla on oikeus saada näin muusta EU:sta poikkeavassa ilmastoympäristössä erityistukea tiestönsä ylläpitoon. Tämäkin kansallisomaisuus tulee saattaa asianmukaiseen kuntoon.
perjantai 15. huhtikuuta 2016
Sosialidemokraattien kompastuskivet
15. huhtikuuta 2016 illalla
Demareilla on pitkästä aikaa melkoisen hyvä vetäjä, puoluejohtaja Rinne. Rinteen kyky ottaa asiat haltuun on parempi kuin edeltäjiltään. Sitten Lipposen demarikäsitteen murtamisen on ensimmäistä kertaa toivoa jonkinlaisesta palaamisesta sosialidemokratian aatemaailmaan. Hyvä asia.
Ex-ministeri Tuomioja perää lisää kehitysyhteistyörahaa ja sotilaita maailmalla vakuuttamaan YK Suomen osallistumisesta kehittyvien maiden väen lisääntymiseen avustusten turvin, sekä toimittamaan suomalaisia maailman kahakoihin jopa kuolemaan.
Toinen hyväkäs on Brysseliin betoniankkuroitunut Liisa Jaakonsaari. Hänenkin mielestään suomalaisten täytyy antaa vaikka risainen sukka jalastaan lämmittämään maahan yllätysvyöryssä tulleita. Mieluummin tietysti enemmän. Vaikka majoittaa kotiinsa, joka jo yleisen mittapuun mukaan on melkoisen ahtaan asumisen ja avioerojen tyyssija. Kuinkahan sinne mahtuisi vielä joku keskelle vaikkapa lasten vaihtoviikkoa?
Liisa Jaakonsaari ja Erkki Tuomioja olisivat jo eläkeikäisiä. Onko heidän puheissaan ja teoissaan otettu koskaan huomioon suomalaisia yli 65.vuotiaita? Jopa yli miljoona äänestäjää eläkkeillään on vapaina äänestääkseen hyvää puoluetta.
Jos demarit haluavat äänivyöryn, olisi ehkä äänestäjiä kohtaan huomaavaista siivota nurkista äänekäs muille maille vierahille-toiminta ja tarttua jämäkästi kotimaisen kulutuksen lisäämiseen eläkeleikkauksien sijaan. Aika nopeasti talouskasvu herää, kun eläkeläisten miljoona-armeija pääsee uusimaan sukkiaan suomalaisilla tuotteilla.
Jos Rinne nyt älyää, yhdellä eläkeläisellä Suomessa on ainakin viisi sukkaparia. Miljoonalla eläkeläisellä on viisi kertaa miljoona sukkaparia kulumassa! Jos hyvälaatuisen, varrestaan kiristämättömän sukkaparin värivalikoima on laajentunut ja eläkeläisten ostoskoreihin päätyy kassajonoon 5 000 000 sukkaparia noin viiden euron hintaan, niin paljonko saadaan pelkästään tästä kulutustavarasta lisää liikevaihtoa? RINNE HERÄÄ!
Eläkeläiset tarvitsevat peruselintarvikkeita, perusvaatetusta, heillä olisi mahdollisuus matkustaa mummo-ja vaaribussilla naapurikaupunkiin syömään paikallisissa yrityksissä. Jos miljoonasta eläkeläisestä 500 000 kulkisi bussiretkillä tai omatoimisesti lisäämässä liikevaihtoa, montako uutta työpaikkaa palvelualoilta löytyisi lisää heti eikä huomenna? RINNE HERÄTYS!
Puheenjohtaja Rinne, näyttäkää meille, mitä mahdollisuuksia yhteiskunnalle koituu, kun yli miljoona yli 65-vuotiasta saavat ihmisarvonsa takaisin! Näyttäkää istuvalle hallitukselle, että viidenkymmenen euron leikkaus eläkeläisiltä tarkoitti miljoona kertaa 50 euroa pois liikevaihdosta. Montako työpaikkaa insinöörin koulutuksella Suomeen tuli toimeenpannulla Kela-verolla?
Puheenjohtaja Rinne, näyttäkää meille, että te osaatte!
Demareilla on pitkästä aikaa melkoisen hyvä vetäjä, puoluejohtaja Rinne. Rinteen kyky ottaa asiat haltuun on parempi kuin edeltäjiltään. Sitten Lipposen demarikäsitteen murtamisen on ensimmäistä kertaa toivoa jonkinlaisesta palaamisesta sosialidemokratian aatemaailmaan. Hyvä asia.
Ex-ministeri Tuomioja perää lisää kehitysyhteistyörahaa ja sotilaita maailmalla vakuuttamaan YK Suomen osallistumisesta kehittyvien maiden väen lisääntymiseen avustusten turvin, sekä toimittamaan suomalaisia maailman kahakoihin jopa kuolemaan.
Toinen hyväkäs on Brysseliin betoniankkuroitunut Liisa Jaakonsaari. Hänenkin mielestään suomalaisten täytyy antaa vaikka risainen sukka jalastaan lämmittämään maahan yllätysvyöryssä tulleita. Mieluummin tietysti enemmän. Vaikka majoittaa kotiinsa, joka jo yleisen mittapuun mukaan on melkoisen ahtaan asumisen ja avioerojen tyyssija. Kuinkahan sinne mahtuisi vielä joku keskelle vaikkapa lasten vaihtoviikkoa?
Liisa Jaakonsaari ja Erkki Tuomioja olisivat jo eläkeikäisiä. Onko heidän puheissaan ja teoissaan otettu koskaan huomioon suomalaisia yli 65.vuotiaita? Jopa yli miljoona äänestäjää eläkkeillään on vapaina äänestääkseen hyvää puoluetta.
Jos demarit haluavat äänivyöryn, olisi ehkä äänestäjiä kohtaan huomaavaista siivota nurkista äänekäs muille maille vierahille-toiminta ja tarttua jämäkästi kotimaisen kulutuksen lisäämiseen eläkeleikkauksien sijaan. Aika nopeasti talouskasvu herää, kun eläkeläisten miljoona-armeija pääsee uusimaan sukkiaan suomalaisilla tuotteilla.
Jos Rinne nyt älyää, yhdellä eläkeläisellä Suomessa on ainakin viisi sukkaparia. Miljoonalla eläkeläisellä on viisi kertaa miljoona sukkaparia kulumassa! Jos hyvälaatuisen, varrestaan kiristämättömän sukkaparin värivalikoima on laajentunut ja eläkeläisten ostoskoreihin päätyy kassajonoon 5 000 000 sukkaparia noin viiden euron hintaan, niin paljonko saadaan pelkästään tästä kulutustavarasta lisää liikevaihtoa? RINNE HERÄÄ!
Eläkeläiset tarvitsevat peruselintarvikkeita, perusvaatetusta, heillä olisi mahdollisuus matkustaa mummo-ja vaaribussilla naapurikaupunkiin syömään paikallisissa yrityksissä. Jos miljoonasta eläkeläisestä 500 000 kulkisi bussiretkillä tai omatoimisesti lisäämässä liikevaihtoa, montako uutta työpaikkaa palvelualoilta löytyisi lisää heti eikä huomenna? RINNE HERÄTYS!
Puheenjohtaja Rinne, näyttäkää meille, mitä mahdollisuuksia yhteiskunnalle koituu, kun yli miljoona yli 65-vuotiasta saavat ihmisarvonsa takaisin! Näyttäkää istuvalle hallitukselle, että viidenkymmenen euron leikkaus eläkeläisiltä tarkoitti miljoona kertaa 50 euroa pois liikevaihdosta. Montako työpaikkaa insinöörin koulutuksella Suomeen tuli toimeenpannulla Kela-verolla?
Puheenjohtaja Rinne, näyttäkää meille, että te osaatte!
Pääministeri on insinööri
15.huhtikuuta 2016 3 Yhteiskunnan suuri voimavara käyttämättä, hallitus ei suostu näkemään asiaa
Suomessa on yli miljoona yli 65-vuotiasta. Jos hallitus saa yhden tuon ikäisen ostamaan päivässä ylimääräisellä eurolla suomalaista tavaraa, jossakin kuitataan heti tosiaikaisesti miljoona euroa. Jos sama ihmisryhmä käyttää päivässä viisi euroa, se on viisi miljoonaa euroa, viikossa 35 miljoonaa euroa. Käsittämätöntä.
Mitä tekee insinööri pääministerinä? Niistää sen summan yli miljoonalta ihmiseltä ennen kulutusmahdollisuutta! Onko insinöörin koulutuksesta unohtunut kannattavuuslaskelmien osa-alue?
Onhan tämä nyt kansantaloudellisesti merkittävää saada yli miljoona ihmistä kuluttamaan rahaa päivittäin. Miten hallitus ei huomioi tätä, vaan laittaa 200 miljoonaa euroa kainuulaisille kalliisiin työpaikkoihin? Nyt tarvitaan toinen 200 miljoonaa samaan kuonakasaan ja pääministerin ainoa neuvo asian rahoittamiseen taas lienee ministerien Soini ja Stubb säestyksellä kiristää kyseinen summa yli miljoonalta suomalaiselta vaikkapa yhtiöittämällä SOTEn ja EU:n varjolla koko terveydenhoidon, sosiaalitoimen ym.
Mitä epärehellisyyttä, jos on haastatteluihin uskomista, EU ei vaadi yhtiöittämään SOTEen liittyvää toimintaa.
Meidän kaupungin terveysaseman kiinteistö siirtyisi maakuntaomistukseen ja meidän kaupunki joutuisi maksamaan vuokraa maakuntahallinnolle?
Meidän kaupungin sosiaalitoimi joutuisi yhtiössä kilpailuttamaan palvelunsa muun maakuntahallinnon kilpailevan yksityisen omistajakunnan rinnalla?
Jokaikinen yli 65-vuotiaiden hoivakoti tulisi kilpailuttaa yksityisillä, voittoa tuottavilla yrityksillä.
Jokaikinen palvelu tulee kilpailuttaa yksityisen sektorin rinnalla, olkoon omistajana vaikka USA:n eläkerahoituksen omistajat.
Pääministeri voisi puuhailla yrityksille alkulainaa, vaikkapa vaateteollisuudessa yli 65vee huomioonottavat ominaisuudet tuotantoonsa ottavat. Jos joku Suomessa valmistaa ihania sukkia tarpeeksi venyvällä sukansuulla ja värimallisto ylittää valkoisen, harmaan ja mustan rajat, yli viisi miljoonaa käyttäjää on aika paljon. Yhdellä ihmisellä on ainakin viisi paria sukkia, Se on taas keskimäärin noin 25 euroa x yli miljoona kuluttajaa.
Insinööri on hukannut yli miljoona suomalaista kuluttajaa. Suomen teollisuudelle ei ole yhdentekevää olla palvelematta yli miljoonaa ihmistä.
Suomessa on yli miljoona yli 65-vuotiasta. Jos hallitus saa yhden tuon ikäisen ostamaan päivässä ylimääräisellä eurolla suomalaista tavaraa, jossakin kuitataan heti tosiaikaisesti miljoona euroa. Jos sama ihmisryhmä käyttää päivässä viisi euroa, se on viisi miljoonaa euroa, viikossa 35 miljoonaa euroa. Käsittämätöntä.
Mitä tekee insinööri pääministerinä? Niistää sen summan yli miljoonalta ihmiseltä ennen kulutusmahdollisuutta! Onko insinöörin koulutuksesta unohtunut kannattavuuslaskelmien osa-alue?
Onhan tämä nyt kansantaloudellisesti merkittävää saada yli miljoona ihmistä kuluttamaan rahaa päivittäin. Miten hallitus ei huomioi tätä, vaan laittaa 200 miljoonaa euroa kainuulaisille kalliisiin työpaikkoihin? Nyt tarvitaan toinen 200 miljoonaa samaan kuonakasaan ja pääministerin ainoa neuvo asian rahoittamiseen taas lienee ministerien Soini ja Stubb säestyksellä kiristää kyseinen summa yli miljoonalta suomalaiselta vaikkapa yhtiöittämällä SOTEn ja EU:n varjolla koko terveydenhoidon, sosiaalitoimen ym.
Mitä epärehellisyyttä, jos on haastatteluihin uskomista, EU ei vaadi yhtiöittämään SOTEen liittyvää toimintaa.
Meidän kaupungin terveysaseman kiinteistö siirtyisi maakuntaomistukseen ja meidän kaupunki joutuisi maksamaan vuokraa maakuntahallinnolle?
Meidän kaupungin sosiaalitoimi joutuisi yhtiössä kilpailuttamaan palvelunsa muun maakuntahallinnon kilpailevan yksityisen omistajakunnan rinnalla?
Jokaikinen yli 65-vuotiaiden hoivakoti tulisi kilpailuttaa yksityisillä, voittoa tuottavilla yrityksillä.
Jokaikinen palvelu tulee kilpailuttaa yksityisen sektorin rinnalla, olkoon omistajana vaikka USA:n eläkerahoituksen omistajat.
Pääministeri voisi puuhailla yrityksille alkulainaa, vaikkapa vaateteollisuudessa yli 65vee huomioonottavat ominaisuudet tuotantoonsa ottavat. Jos joku Suomessa valmistaa ihania sukkia tarpeeksi venyvällä sukansuulla ja värimallisto ylittää valkoisen, harmaan ja mustan rajat, yli viisi miljoonaa käyttäjää on aika paljon. Yhdellä ihmisellä on ainakin viisi paria sukkia, Se on taas keskimäärin noin 25 euroa x yli miljoona kuluttajaa.
Insinööri on hukannut yli miljoona suomalaista kuluttajaa. Suomen teollisuudelle ei ole yhdentekevää olla palvelematta yli miljoonaa ihmistä.
Jälkiviisauden viisaus puuttui 15.4
15. huhtikuuta 2016 Jälkiviisaat
Jopa oli taas kerran Janne Saarikivikin esittämässä päinvastaista käsitystään asiasta, kuka kenet kutsui Venäjä-Suomi tapaamiseen aiheesta pakolaistulva itärajalla.
Juuri presidentti Niinistö päässyt julkisuuteen muistuttamaan, että Suomen toimesta kyseinen tilaisuus on pidetty. Venäjällä ei ollut ongelmaa rajan Suomeen ylittävistä. Suomi pyysi tapaamista, ei Venäjä.
On jotenkin järkyttävää nähdä silmiensä edessä Janne Saarikiven ilmoittavan asian päinvastaiseksi huolimatta presidentin lausunnosta. Näin hyvin Janne Saarikivi sivistyneistön huippuna on lukenut uutisensa mediasta. Näin paljon uutisointi vääristää totuutta.
Mikä kamalinta, hän sai nämä naiset, Heidi Sabanadesan ja Mari Rantasilan pitämään asiaansa vedenpitävänä, se oli Suomi kun nöyrtyi. Se oli Suomi, kun selkäkyyryssä sivuttain matkusti neuvotteluun. Se oli Suomi, joka EU:n evästämänä ehdotti koko EU:n kaikkine lymyilevine terroristeineen ja sveitsiläiset kaupanpäälle rajan ylittäjiksi itsensä lisäksi Venäjälle. Se, mikä on totta, nyt asianosaisia ovat ainoastaan suomalaiset, venäläiset, sekä valkovenäläiset. Valkovenäläisten mukanaolo nujersi Janne Saarikiven, niinpä. Iso mieskin lakoaa tuollaisesta.
YLE:n henkeen kuuluu juontajan aloitus, heti Venäjän kimppuun. YLEn uutiset ja ohjelmat, joista joutuu maksamaan pirullisen YLE-veron, toitottaa erittäin poliittisesti värjättyä totuuttaan joka päivä. Ei päivää ilman mainintaa Venäjästä. Tämä Suomi, jossa yli 65-vuotiaita on yli miljoona ihmistä ja työssäkäyviä liian vähän, kokee suurimmaksi asiaksi naapuruuden. Nimenomaan sen puolen, kuinka koko raja voitaisiin moottorisaha idealla leikata irti ja laskea Suomi ajelehtimaan USA:n auvoisille rannoille. Noinko on pullat uunissa YLE?
Entinen mielenkiintoinen Jälkiviisaat on lyhennetty tynkäohjelmaksi ja sinne palkattu Venäjä-vastaista asiantuntijaa. Samaan hengenvetoon ohjelmassa keskustellaan nopeasti asiasta, kun nyt ei enää haluta lukea uutisia tai edes kuunella ja suurimpana kummastelijana sivistyneistön guru Janne Saarikivi.
No kuka järkevä ihminen enää haluaa kuulla sanaakaan naapuristamme, naapuri on luonnollinen asia enemmistölle. Nämä älyn jättiläisinä itseään pitävät ovat kuitenkin se alajuoksun porukka joella, joka kyttää edelleen joesta ajelehtivaa tavaraa sillä silmällä, löytyykö sieltä mahdollisia vihollisia.
Heidi Sabanadesanilla on ollut järkeviä mielipiteitä laajalti. Hän aiemmin kommentoi ylipisto-opiskelun ilmaisuudesta, sekä opintorahasta. Jokainen on joskus vastuussa opiskelemisestaankin taloudellisesti, se opettaa suhtautumaan elämään vastuullisesti.
Jos saisimme sen toisen kokoonpanon miehen, Heidin ja vaikka vaihtuvan kolmannen jäsenen,
tuotakin ohjelmaa seuraisi mieluummin. Kalle Isokallion jälkeen jäi valtava aukko. Onneksi päätoimittaja näkyy aina välillä.
Jopa oli taas kerran Janne Saarikivikin esittämässä päinvastaista käsitystään asiasta, kuka kenet kutsui Venäjä-Suomi tapaamiseen aiheesta pakolaistulva itärajalla.
Juuri presidentti Niinistö päässyt julkisuuteen muistuttamaan, että Suomen toimesta kyseinen tilaisuus on pidetty. Venäjällä ei ollut ongelmaa rajan Suomeen ylittävistä. Suomi pyysi tapaamista, ei Venäjä.
On jotenkin järkyttävää nähdä silmiensä edessä Janne Saarikiven ilmoittavan asian päinvastaiseksi huolimatta presidentin lausunnosta. Näin hyvin Janne Saarikivi sivistyneistön huippuna on lukenut uutisensa mediasta. Näin paljon uutisointi vääristää totuutta.
Mikä kamalinta, hän sai nämä naiset, Heidi Sabanadesan ja Mari Rantasilan pitämään asiaansa vedenpitävänä, se oli Suomi kun nöyrtyi. Se oli Suomi, kun selkäkyyryssä sivuttain matkusti neuvotteluun. Se oli Suomi, joka EU:n evästämänä ehdotti koko EU:n kaikkine lymyilevine terroristeineen ja sveitsiläiset kaupanpäälle rajan ylittäjiksi itsensä lisäksi Venäjälle. Se, mikä on totta, nyt asianosaisia ovat ainoastaan suomalaiset, venäläiset, sekä valkovenäläiset. Valkovenäläisten mukanaolo nujersi Janne Saarikiven, niinpä. Iso mieskin lakoaa tuollaisesta.
YLE:n henkeen kuuluu juontajan aloitus, heti Venäjän kimppuun. YLEn uutiset ja ohjelmat, joista joutuu maksamaan pirullisen YLE-veron, toitottaa erittäin poliittisesti värjättyä totuuttaan joka päivä. Ei päivää ilman mainintaa Venäjästä. Tämä Suomi, jossa yli 65-vuotiaita on yli miljoona ihmistä ja työssäkäyviä liian vähän, kokee suurimmaksi asiaksi naapuruuden. Nimenomaan sen puolen, kuinka koko raja voitaisiin moottorisaha idealla leikata irti ja laskea Suomi ajelehtimaan USA:n auvoisille rannoille. Noinko on pullat uunissa YLE?
Entinen mielenkiintoinen Jälkiviisaat on lyhennetty tynkäohjelmaksi ja sinne palkattu Venäjä-vastaista asiantuntijaa. Samaan hengenvetoon ohjelmassa keskustellaan nopeasti asiasta, kun nyt ei enää haluta lukea uutisia tai edes kuunella ja suurimpana kummastelijana sivistyneistön guru Janne Saarikivi.
No kuka järkevä ihminen enää haluaa kuulla sanaakaan naapuristamme, naapuri on luonnollinen asia enemmistölle. Nämä älyn jättiläisinä itseään pitävät ovat kuitenkin se alajuoksun porukka joella, joka kyttää edelleen joesta ajelehtivaa tavaraa sillä silmällä, löytyykö sieltä mahdollisia vihollisia.
Heidi Sabanadesanilla on ollut järkeviä mielipiteitä laajalti. Hän aiemmin kommentoi ylipisto-opiskelun ilmaisuudesta, sekä opintorahasta. Jokainen on joskus vastuussa opiskelemisestaankin taloudellisesti, se opettaa suhtautumaan elämään vastuullisesti.
Jos saisimme sen toisen kokoonpanon miehen, Heidin ja vaikka vaihtuvan kolmannen jäsenen,
tuotakin ohjelmaa seuraisi mieluummin. Kalle Isokallion jälkeen jäi valtava aukko. Onneksi päätoimittaja näkyy aina välillä.
torstai 14. huhtikuuta 2016
Arto Luukkanen riehakkaana televisiossa
15. huhtikuuta 2016
Keskinäistä teatteria
Samaan aikaan, kun venäläiskoneet tervehtivät kollegojaan saapumisesta lähivesille,
avaruusasemalla venäläiset ja jenkit työskentelevät yhteisymmärryksessä. Kummallista, eikö vaan?
Se mitä julkisuuteen osoitellen haluttiin esittää, oli tarkoitushakuista markkinointia ja mahdollisen NATO-jäsenyyden huomaan ohjaamista Arto Luukkasen taholta, eikö? Miten sen muuten voisi tulkita?
Asiantuntijaksi aamun MTV3-ohjelmaan kutsuttu hyvinvoiva Arto Luukkanen sai pamautettua mielipiteensä, jossa tosiasiat näyttivät päinvastaiselta. Arto Luukkanen julisti totuutena amerikkalaislaivan kannella kyyristelevän niehistön! Arto Luukkanen kuvitteli sotilaiden kyyristelevän. Ainakin näistä katsojista tuon laivan kannelta välittyi kuva mielenkiintoisesta ilmiöstä siinä paikalla ja sillä hetkellä. Ja todella, se yksi ilme kertoi pienestä pilkkeestä silmäkulmassa, sillä kyllä sotilas toisen sotilaan tuntee ja suurvalta toisensa. Arto Luukkaselle tämä asia on käsittämätön ja menee johtopäätöksissään niinkin pitkälle, että väittää julkisesti Suomen televisioasemalla miehistön kyyristelevän. Tosielämässä mies ei liene kuulunut vastaavan aluksen miehistöön millään maailmankolkalla. Tunteeko mies sotilaiden tavoin, ei varmaankaan.
Voiko tällaista väärintulkintaa olla olemassa vuonna 2016? Pelkästään ruumiinkieli näytti laivan miehistöön kuuluvan miehen lievän huvittuneen ilmeen. Tottakai, niinhän sen pitää mennäkin! Kollegat Venäjältä toivottivat tulijat tervetulleiksi. Arto Luukkaselta on nyt puuttunut puolueeton tulkinta tapahtuneesta. Uutismahteja miellyttääkseen monikin laukoo omia totuuksiaan täystotuuksina.
Lähinnä miehistön ilme kertoi lentonäytöksen viihdyttävyydestä. Eikö muka NATO ole Virosta käsin viihdyttänyt venäläislentäjiä? Arto Luukkanen ei ehkä ole kiireiltään ja miellyttävästä elämästään ehtinyt tutustumaan tutkimusmielessä aiheeseen Viron kautta tapahtuva ns. valvonta.
Jospa Arto Luukkanen viitsisi vaivautua korkealta asiantuntijamahdistaan lausuksimaan muutaman sanasen toisesta vaihtoehdosta, jollei Venäjää olisi näkynyt kyseisellä alueella, olisiko Venäjä silloin pelännyt USA:n mahtavia sotavoimia?
Suomalaisista uutisoinneista on väännetty vaikka mitä kiemuroita,, mutta itsestäänselvyydet ja puolueettomat johtopäätökset ovat yhtä vääristetyt kuin EU-pykälien valheet EU vaatii vaikkapa yhtiöittämään terveydenhoidon Suomessa ja TAlvivaara on tuottava kaivos! Siinä valossa voi tajuta, että Arto Luukkanen esiintyi omasta äänestään ilahtuneena MTV3-uutisten lähetyksessä.
Venäjä mitään pullistellut, se käytti koneitaan siihen mihin ne on tarkoitettu, lentämiseen. Hei haloo, tulkaa jo sieltä puistanne alas, kaikenmaailman asiantuntijat.
Keskinäistä teatteria
Samaan aikaan, kun venäläiskoneet tervehtivät kollegojaan saapumisesta lähivesille,
avaruusasemalla venäläiset ja jenkit työskentelevät yhteisymmärryksessä. Kummallista, eikö vaan?
Se mitä julkisuuteen osoitellen haluttiin esittää, oli tarkoitushakuista markkinointia ja mahdollisen NATO-jäsenyyden huomaan ohjaamista Arto Luukkasen taholta, eikö? Miten sen muuten voisi tulkita?
Asiantuntijaksi aamun MTV3-ohjelmaan kutsuttu hyvinvoiva Arto Luukkanen sai pamautettua mielipiteensä, jossa tosiasiat näyttivät päinvastaiselta. Arto Luukkanen julisti totuutena amerikkalaislaivan kannella kyyristelevän niehistön! Arto Luukkanen kuvitteli sotilaiden kyyristelevän. Ainakin näistä katsojista tuon laivan kannelta välittyi kuva mielenkiintoisesta ilmiöstä siinä paikalla ja sillä hetkellä. Ja todella, se yksi ilme kertoi pienestä pilkkeestä silmäkulmassa, sillä kyllä sotilas toisen sotilaan tuntee ja suurvalta toisensa. Arto Luukkaselle tämä asia on käsittämätön ja menee johtopäätöksissään niinkin pitkälle, että väittää julkisesti Suomen televisioasemalla miehistön kyyristelevän. Tosielämässä mies ei liene kuulunut vastaavan aluksen miehistöön millään maailmankolkalla. Tunteeko mies sotilaiden tavoin, ei varmaankaan.
Voiko tällaista väärintulkintaa olla olemassa vuonna 2016? Pelkästään ruumiinkieli näytti laivan miehistöön kuuluvan miehen lievän huvittuneen ilmeen. Tottakai, niinhän sen pitää mennäkin! Kollegat Venäjältä toivottivat tulijat tervetulleiksi. Arto Luukkaselta on nyt puuttunut puolueeton tulkinta tapahtuneesta. Uutismahteja miellyttääkseen monikin laukoo omia totuuksiaan täystotuuksina.
Lähinnä miehistön ilme kertoi lentonäytöksen viihdyttävyydestä. Eikö muka NATO ole Virosta käsin viihdyttänyt venäläislentäjiä? Arto Luukkanen ei ehkä ole kiireiltään ja miellyttävästä elämästään ehtinyt tutustumaan tutkimusmielessä aiheeseen Viron kautta tapahtuva ns. valvonta.
Jospa Arto Luukkanen viitsisi vaivautua korkealta asiantuntijamahdistaan lausuksimaan muutaman sanasen toisesta vaihtoehdosta, jollei Venäjää olisi näkynyt kyseisellä alueella, olisiko Venäjä silloin pelännyt USA:n mahtavia sotavoimia?
Suomalaisista uutisoinneista on väännetty vaikka mitä kiemuroita,, mutta itsestäänselvyydet ja puolueettomat johtopäätökset ovat yhtä vääristetyt kuin EU-pykälien valheet EU vaatii vaikkapa yhtiöittämään terveydenhoidon Suomessa ja TAlvivaara on tuottava kaivos! Siinä valossa voi tajuta, että Arto Luukkanen esiintyi omasta äänestään ilahtuneena MTV3-uutisten lähetyksessä.
Venäjä mitään pullistellut, se käytti koneitaan siihen mihin ne on tarkoitettu, lentämiseen. Hei haloo, tulkaa jo sieltä puistanne alas, kaikenmaailman asiantuntijat.
tiistai 5. huhtikuuta 2016
Orimattilan asukkaiden hämmennys turvapaikanhakijoiden keskellä
Viides maaliskuuta 2016
Piskuisessa Orimattilan kaupungissa on koettu kummia. Noin 16 000 asukkaan maaseutukaupunkiin, jonka keskustassa on tosiaan Erkontie pääkadun vastiine, tupsahti busseista pari sataa turvapaikanhakijaa. Suurin osa on alle kolmikymppisiä miehiä.
Nämä ovat yrittäneet solmia suhteita nuorempiin naisiin vaihtelevilla menestyksillä. Täysi-ikäisiltä vaikuttavat keskustelevat konekääntäjän avulla paikallisen S-Marketin aulatiloissa. Paljoa muuta tapaamispaikkaa tässä vaiheessa löydykään. Yhdeksältä menee Erkontien ainoa pitseria/hampurilaispaikka kiinni. Kuusitoista kilometriä on tuonne lähimpään Heseen Renkomäellä.
Kevät näyttää, mitä nuorten mielissä löytyy. Osaako SPR:n turvapaikka toimia ulospäin avoimesti ja informaatiota jaellen? Kutsuuko SPR orimattilalaisia tutustumaan tulijoihin? Ovatko he jo valmiita tutustumaan puolin ja toisin?
Hiukkasen hirvittää rasistinen nimittely ja mahdollinen salainen katupartio. Lähes jokaisessa suljetun ryhmän "Orimattilan kahvihuone" pitemmässä keskustelussa pääasiaksi nousee mahdolliset kuolaavat miehet tuijottelemassa 12-vuotiaita pikkutyttöjä futiskentän laidoilla. Eräskin äiti julisti, että jos koulupihan kentän liepeillä edes näkyy maahan tulleita, niin hänen tyttärensä ei siinä koulussa käy kuolaavien miesten silmien alla.
Samaa äitiparkaa oli paikallisessa ainoassa naisten alusvaatteita myyvässä putiikissa, joka aikoo kohta listautua Helsingin pörssiin, seurattu rintaliiviosastolle, sekä piirittivät häntä, kun kumartui kai hakemaan suolakurkkuja alahyllyiltä. Talviajan ottaen huomioon, vaatetus lienee kelvannut Irakissa tai Afganistanissakin.
Orimattila on sama paikka, joka kauan sitten kieltäytyi muuttamasta kelloja Suomen virallisen ajan mukaan. Joku koiranleuka kertoikin, että linjuri lähti Lahdesta Orimattilaan, mutta oli perillä jo ennen lähtöaikaansa.
Orimattilan ainoalla pääkadulla, eli Erkontiellä ei juurikaan muuta meteliä ole havaittu kuin oman kaupungin nuoren miehen baarihuonekalujen heittelyn kadulle juhlatuulellaan. Puheensorina Orimattilan kahvihuone-ryhmässä sensijaan on käynyt korkeilla laineilla, pääosin uhoten ja suurilla kirjaimilla kauhujuttuja kehittäen. Ei uskoisi, että Lahteen on vain 18km ja Helsinkiin noin 100!
Viisikymmentä ihmistä pakkaa laukkuaan Heinämaantien SPR:n tiloissa. Vapaaehtoiset pyytelivät sinne ylimääräisiä matkalaukkuja, jos ihmisiltä löytyy. Kerroin tuon toiveen virtuaalikahvihuoneella. Olisi luullut ihmisten riemusta hihkuen kiikuttavan matkalaukkuja sinne, mutta kuinkahan kävi?
Piskuisessa Orimattilan kaupungissa on koettu kummia. Noin 16 000 asukkaan maaseutukaupunkiin, jonka keskustassa on tosiaan Erkontie pääkadun vastiine, tupsahti busseista pari sataa turvapaikanhakijaa. Suurin osa on alle kolmikymppisiä miehiä.
Nämä ovat yrittäneet solmia suhteita nuorempiin naisiin vaihtelevilla menestyksillä. Täysi-ikäisiltä vaikuttavat keskustelevat konekääntäjän avulla paikallisen S-Marketin aulatiloissa. Paljoa muuta tapaamispaikkaa tässä vaiheessa löydykään. Yhdeksältä menee Erkontien ainoa pitseria/hampurilaispaikka kiinni. Kuusitoista kilometriä on tuonne lähimpään Heseen Renkomäellä.
Kevät näyttää, mitä nuorten mielissä löytyy. Osaako SPR:n turvapaikka toimia ulospäin avoimesti ja informaatiota jaellen? Kutsuuko SPR orimattilalaisia tutustumaan tulijoihin? Ovatko he jo valmiita tutustumaan puolin ja toisin?
Hiukkasen hirvittää rasistinen nimittely ja mahdollinen salainen katupartio. Lähes jokaisessa suljetun ryhmän "Orimattilan kahvihuone" pitemmässä keskustelussa pääasiaksi nousee mahdolliset kuolaavat miehet tuijottelemassa 12-vuotiaita pikkutyttöjä futiskentän laidoilla. Eräskin äiti julisti, että jos koulupihan kentän liepeillä edes näkyy maahan tulleita, niin hänen tyttärensä ei siinä koulussa käy kuolaavien miesten silmien alla.
Samaa äitiparkaa oli paikallisessa ainoassa naisten alusvaatteita myyvässä putiikissa, joka aikoo kohta listautua Helsingin pörssiin, seurattu rintaliiviosastolle, sekä piirittivät häntä, kun kumartui kai hakemaan suolakurkkuja alahyllyiltä. Talviajan ottaen huomioon, vaatetus lienee kelvannut Irakissa tai Afganistanissakin.
Orimattila on sama paikka, joka kauan sitten kieltäytyi muuttamasta kelloja Suomen virallisen ajan mukaan. Joku koiranleuka kertoikin, että linjuri lähti Lahdesta Orimattilaan, mutta oli perillä jo ennen lähtöaikaansa.
Orimattilan ainoalla pääkadulla, eli Erkontiellä ei juurikaan muuta meteliä ole havaittu kuin oman kaupungin nuoren miehen baarihuonekalujen heittelyn kadulle juhlatuulellaan. Puheensorina Orimattilan kahvihuone-ryhmässä sensijaan on käynyt korkeilla laineilla, pääosin uhoten ja suurilla kirjaimilla kauhujuttuja kehittäen. Ei uskoisi, että Lahteen on vain 18km ja Helsinkiin noin 100!
Viisikymmentä ihmistä pakkaa laukkuaan Heinämaantien SPR:n tiloissa. Vapaaehtoiset pyytelivät sinne ylimääräisiä matkalaukkuja, jos ihmisiltä löytyy. Kerroin tuon toiveen virtuaalikahvihuoneella. Olisi luullut ihmisten riemusta hihkuen kiikuttavan matkalaukkuja sinne, mutta kuinkahan kävi?
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)