perjantai 15. huhtikuuta 2016

Pääministeri on insinööri

15.huhtikuuta 2016 3 Yhteiskunnan suuri voimavara käyttämättä, hallitus ei suostu näkemään asiaa



Suomessa on yli miljoona yli 65-vuotiasta. Jos hallitus saa yhden tuon ikäisen ostamaan päivässä ylimääräisellä eurolla suomalaista tavaraa, jossakin kuitataan heti tosiaikaisesti miljoona euroa. Jos sama ihmisryhmä käyttää päivässä viisi euroa, se on viisi miljoonaa euroa, viikossa 35 miljoonaa euroa. Käsittämätöntä.

Mitä tekee insinööri pääministerinä? Niistää sen summan yli miljoonalta ihmiseltä ennen kulutusmahdollisuutta! Onko insinöörin koulutuksesta unohtunut kannattavuuslaskelmien osa-alue?

Onhan tämä nyt kansantaloudellisesti merkittävää saada yli miljoona ihmistä kuluttamaan rahaa päivittäin. Miten hallitus ei huomioi tätä, vaan laittaa 200 miljoonaa euroa kainuulaisille kalliisiin työpaikkoihin? Nyt tarvitaan toinen 200 miljoonaa samaan kuonakasaan ja pääministerin ainoa neuvo asian rahoittamiseen taas lienee ministerien Soini ja Stubb säestyksellä kiristää kyseinen summa yli miljoonalta suomalaiselta vaikkapa yhtiöittämällä  SOTEn ja EU:n varjolla koko terveydenhoidon, sosiaalitoimen ym.

Mitä epärehellisyyttä, jos on haastatteluihin uskomista, EU ei vaadi yhtiöittämään SOTEen liittyvää toimintaa.

Meidän kaupungin terveysaseman kiinteistö siirtyisi maakuntaomistukseen ja meidän kaupunki joutuisi maksamaan vuokraa maakuntahallinnolle?

Meidän kaupungin sosiaalitoimi joutuisi yhtiössä kilpailuttamaan palvelunsa muun maakuntahallinnon kilpailevan yksityisen omistajakunnan rinnalla?

Jokaikinen yli 65-vuotiaiden hoivakoti tulisi kilpailuttaa yksityisillä, voittoa tuottavilla yrityksillä.
Jokaikinen palvelu tulee kilpailuttaa yksityisen sektorin  rinnalla, olkoon omistajana vaikka USA:n eläkerahoituksen omistajat.

Pääministeri voisi puuhailla yrityksille alkulainaa, vaikkapa vaateteollisuudessa yli 65vee huomioonottavat ominaisuudet tuotantoonsa ottavat. Jos joku Suomessa valmistaa ihania sukkia tarpeeksi venyvällä sukansuulla ja värimallisto ylittää valkoisen, harmaan ja mustan rajat, yli viisi miljoonaa käyttäjää on aika paljon. Yhdellä ihmisellä on ainakin viisi paria sukkia, Se on taas keskimäärin noin 25 euroa x yli miljoona kuluttajaa.

Insinööri on hukannut yli miljoona suomalaista kuluttajaa. Suomen teollisuudelle ei ole yhdentekevää olla palvelematta yli miljoonaa ihmistä.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.