18.huhtikuuta 2016
Suomi on alistunut EU-lainsäädännön alle, eikä huolehdi oman sisäisen oikeuskäytännön kehittämisestä. Oikeusministeriötämme hoitaa toisella kädellä työministeri Jari Lindström, entinen ay-mies, joka vaihtoi takkinsa ministerinpesteihin. Tästä pääsee helposti Työministeriön ontumiseen, jota tämä sama herra ministeri niinikään hoitelee toisella kädellään.
Kyseessä on merkittävät ministerisalkut. vaikka insinööripääministerimme ilmeisesti niitä ei hallituksensa kanssa arvosta kovin korkealle. Molemmat ovat yhtä painavat kuin hallituksen jokainen muukin salkku.
Perussuomalaisilta olisi odottanut kunnioitusta Suomen lakien kehittämiseen ja vanhojen, satoja vuotta sittennsäädettyjen poistamisiin/purkuihin. Perussuomalaiset ovat syöneet oman äänestäjäkuntansa luottamuksen aika ahnaasti, kannattaako?
Suomen hallitukselta olisi odottanut työministerin aseman tärkeyden arvottamista työttömyyskurimuksessa. Hallituksen linja on ollut käsittämätön. Kaivokselle entiseen Talvivaaraan syydetään satoja miljoonia ja jo on laitettu peliin keskustalaisin käsin ehkä miljardi. 200 miljoonaa euroa löytyy taas kepeästi suomalaisen luonnon pilaamiseen ja kaivannon tuloksien rahaa tuottavien osian rahtaamiseen Suomesta ulos. Kuonat jää suomalaisille veronmaksajille , kuten kaikissa tapauksissa kaikki jäte. Keskustalainen ei myöskään kunnioita työministerin ja oikeusministerin arvojen salkutusta eri henkilöille. Tässä aukeaa uusi näköala työministerin ja Talvivaaran, sekä oikeusministerin ja Talvivaaran yhteisiin alueisiin.
On hiukkasen outoa, että hallitus nukkuu yönsä rauhassa. Moni oikeudellinen haaste on käsittelemättä vuoden 2016 tasolle ja yhteiskunnan ympäristöön. Moni kokee aitoa huolta työttömyyden, työllistämisen ja työttömien ihmisten perusturvan häkittämisessä jopa 90 vuorokauden karenssiin, sehän on jo ihmisoikeuslain vastaista eikö? Vai kuntien toimeentuloluukuilleko työministeri Jari Lindström ohjaa karenssityöttömät?
Työministerillä ei voi mitenkään riittää vuorokaudessa tunnit niiden työttömien kohtaloiden ratkaisemiseen, joilla on työkyvyttömyyttä, jota KELA ei tunnusta. Työministeri kuitenkin pelaa Keskustan Kela-johdon pussiin siirtämällä karenssilaiset KELA:lta kuntaluukuille.
Oikeusministerinä samainen ministeri ei näe kansalaisen ihmisoikeuksissa mitään väärää, vaikka raiskauslainsäädäntö on takapajulasta, perintätoimistojen perintää saa jatkaa mailman tappiin ja uusia oikeudenkäyntikuluja mielinmäärin kansalaisten vähävaraisuuden kustannuksella. Oikeusministerin vuorokausi vaan on liian lyhyt kahteen ministeriöön.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.