15. huhtikuuta 2016 Jälkiviisaat
Jopa oli taas kerran Janne Saarikivikin esittämässä päinvastaista käsitystään asiasta, kuka kenet kutsui Venäjä-Suomi tapaamiseen aiheesta pakolaistulva itärajalla.
Juuri presidentti Niinistö päässyt julkisuuteen muistuttamaan, että Suomen toimesta kyseinen tilaisuus on pidetty. Venäjällä ei ollut ongelmaa rajan Suomeen ylittävistä. Suomi pyysi tapaamista, ei Venäjä.
On jotenkin järkyttävää nähdä silmiensä edessä Janne Saarikiven ilmoittavan asian päinvastaiseksi huolimatta presidentin lausunnosta. Näin hyvin Janne Saarikivi sivistyneistön huippuna on lukenut uutisensa mediasta. Näin paljon uutisointi vääristää totuutta.
Mikä kamalinta, hän sai nämä naiset, Heidi Sabanadesan ja Mari Rantasilan pitämään asiaansa vedenpitävänä, se oli Suomi kun nöyrtyi. Se oli Suomi, kun selkäkyyryssä sivuttain matkusti neuvotteluun. Se oli Suomi, joka EU:n evästämänä ehdotti koko EU:n kaikkine lymyilevine terroristeineen ja sveitsiläiset kaupanpäälle rajan ylittäjiksi itsensä lisäksi Venäjälle. Se, mikä on totta, nyt asianosaisia ovat ainoastaan suomalaiset, venäläiset, sekä valkovenäläiset. Valkovenäläisten mukanaolo nujersi Janne Saarikiven, niinpä. Iso mieskin lakoaa tuollaisesta.
YLE:n henkeen kuuluu juontajan aloitus, heti Venäjän kimppuun. YLEn uutiset ja ohjelmat, joista joutuu maksamaan pirullisen YLE-veron, toitottaa erittäin poliittisesti värjättyä totuuttaan joka päivä. Ei päivää ilman mainintaa Venäjästä. Tämä Suomi, jossa yli 65-vuotiaita on yli miljoona ihmistä ja työssäkäyviä liian vähän, kokee suurimmaksi asiaksi naapuruuden. Nimenomaan sen puolen, kuinka koko raja voitaisiin moottorisaha idealla leikata irti ja laskea Suomi ajelehtimaan USA:n auvoisille rannoille. Noinko on pullat uunissa YLE?
Entinen mielenkiintoinen Jälkiviisaat on lyhennetty tynkäohjelmaksi ja sinne palkattu Venäjä-vastaista asiantuntijaa. Samaan hengenvetoon ohjelmassa keskustellaan nopeasti asiasta, kun nyt ei enää haluta lukea uutisia tai edes kuunella ja suurimpana kummastelijana sivistyneistön guru Janne Saarikivi.
No kuka järkevä ihminen enää haluaa kuulla sanaakaan naapuristamme, naapuri on luonnollinen asia enemmistölle. Nämä älyn jättiläisinä itseään pitävät ovat kuitenkin se alajuoksun porukka joella, joka kyttää edelleen joesta ajelehtivaa tavaraa sillä silmällä, löytyykö sieltä mahdollisia vihollisia.
Heidi Sabanadesanilla on ollut järkeviä mielipiteitä laajalti. Hän aiemmin kommentoi ylipisto-opiskelun ilmaisuudesta, sekä opintorahasta. Jokainen on joskus vastuussa opiskelemisestaankin taloudellisesti, se opettaa suhtautumaan elämään vastuullisesti.
Jos saisimme sen toisen kokoonpanon miehen, Heidin ja vaikka vaihtuvan kolmannen jäsenen,
tuotakin ohjelmaa seuraisi mieluummin. Kalle Isokallion jälkeen jäi valtava aukko. Onneksi päätoimittaja näkyy aina välillä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.