15.maaliskuuta 2016 Suomen aikaa
Tänään on kuitenkin viidestoista päivä. Hieno päivä lähteä typerästä poliittisesta piirileikistä
Syyriassa. YK on menettänyt uskottavuutensa hännystelijänä. EU on pelkkä perässä kuolaaja.
Presidenttiehdokas tunkee ihmisen kasvoille joka ikinen aamu, Google on myynyt sielunsa.
Tänään on loistava päivä lähteä Syyriasta. Erittäin järkevä presidentti on nähnyt Syyrian kulissien taakse. USA on maksanut aluksi kapinallisille. USA on aikaisemmin valloittanut Irakin ilman kenenkään lupaa.
Irakista sikisi vastarinta ns.länttä vastaan. USA on nyt takapiruna pakotteissa. pakotteet ovat suoraan sanoen ahterista. USA tekee maailmasta omien halujensa leikkikentän muun maailman kustannuksella käytännössä.
Miksi maksaa jokaisen USAn tekemän väärän tuennan kustannukset omista pusseistaan? Älytöntä. Jälleenrakentamiset yksityisten maiden asukkaiden verorahoilla, EU tukia USA:n harjoittaman Lähi-idän politiikan johdosta. Olisi järjetöntä maksaa sen kustannuksia tämän maanosan rahapusseista.
Pakotteilla ei ole muuta tarkoitusta kuin kiusata niiden kohteiksi joutuneita. Pakotteet ovat vaarallisen maan vaarallinen tapa kommunikoida, sillä ei ole valmiuksia eurooppalaiseen diplomatiaan, he eivät hallitse käsitettä diplomatia.
USA nostaa perinteisesti kiväärit olalleen ja lähtee uudisraivajana toimittamaan alkuasukkaat pois päiviltä missä maailmankolkassa tahansa. Muulla maailmassa ei ole oikeutta itsenäisyyteen, kaikki vaan vasalleiksi.
USA:lla on naispresidenttiehdokas, joka huutaa vaalitilaisuuksissaan kuin Saksan Bonnin kaupungin entiset torimuijat. Kumpi voittaa, huutava torimuija vai googlen kaapannut miljardööri? Miksi jatkaa noiden kulissien kannatusta Syyriassa?
tiistai 15. maaliskuuta 2016
sunnuntai 13. maaliskuuta 2016
200 miljoonaa euroa hallituksen lahja Talvivaaran ylläpitoon!
13.maaliskuuta 2016 Suomen aikaa
Vasta perjantaina 11.3 olivat Helsingissä maanviljelijöiden edustajat traktoreineen Senaatin torilla.
Paljon tukia oli jäänyt maksamatta ja jopa maidontuottajien tiloilta on sähkölaitos katkaissut sähköt maksamattomien laskujen takia. Tilaa kohden noin 30 000 euroa.
Pääministeri, sekä valtiovarainministeri kävivät torilla kääntymässä. Pääministeri Sipilä puheli niitä näitä ja sai kyyneleet silmiinsä hallituksensa lepsuuden aiheuttamasta ahdingosta maataloustuottajille maksamattomien maataloustukien johdosta.
Sama pääministeri, sekä valtiovarainministeri allekirjoittanevat tuon 200 miljoonaa euroa rahoitukseksi ulkomaisen kaivosyhtiön omistamalle liiketoiminnalle Talvivaarassa! Ei näy kyyneleen kyyneltä siinä tilaisuudessa, ei tasan tarkkaan!
Sen sijaan sama pääministeri hallituksineen otti pois jokaiselta aikuiselta suomalaiselta lääkekuluista 50 euron KELA- korvauksen.
Suomessa on niin köyhiä ihmisä paljon, joille tuo 50 euroa tarkoittaa tosiaan 3-4 päivän ruokarahaa. Ihmisiä on mitättömillä eläkkeillä, kun eläkerahastot eivät anna eläkkeensaajille sijoituksistaan edes tuottoja! Valtion hallitusta tämä ei liikuta, eikä Sipilää itketä.
Suomi on osittain valerikas. Ihmiset pauhaavat jonkun siivoojan valituksesta 1600 euron kuukausipalkalla elämisestä, summasta täytyy vähentää verot. Kuitenkin päätoimittajakin saattaa vakain otsin väittää, ettei hän oikeasti ole köyhä.
Köyhyyden alaraja on jotain 1100 euroa kuussa Suomessa. Keskimääräinen asuinvuokra on noin 670-800 euroa yksiöistä ja kaksioista. Suomalaiset asuvat erittäin pienissä asunnoissa kalliisti vuokralla. Asumistukea myönnetään muistaakseni yhdelle ihmiselle noin 27 neliön asuntoon. Sellaisia ei juurikaan ole. Ammattiyhdistysliikkeet rahoittavat olemassaoloaan paitsi jäsenmaksuilla, myös vedättämällä rahaa pienituloisten ihmisten VVO-asumisesta vuokria korottamalla. Mahdollinen asumistuki otetaan sitten valtiolta ilmaiseksi vuokriin, eli selvää vääryyttä ammattiyhdistysliikkeeltä. Moraalitonta. Korruptiota?
Englannissa, siis Britanniassa eläkeensaajilla on tietääkseni lämmityskulukorvaus. jotain 100 euroa noin suunnilleen. Suomessa, jos missään, tämä lämmityskorvaus on paikallaan. Jospa Talvivaaran 200 miljoonaa euroa annetaan eläkkeensaajille?
Suomi ei osaa, eikä halua hakea EU-unionilta tarpeeksi korvauksia ja jöäsenmaksun alennuksia. Olemme edelleen ja ilmeisesti iankaikkisesti typerä nettomaksaja maa. Ainoastaan siksi, että emme vaan kolhisi harhaluuloa rikkaasta Suomesta.
Tosin opiskelijoilla on otsaa pauhata opintotuestaan, jonka saavat ilmaiseksi. Kouluissa ja yliopistoissa ei ole lukukausimaksuja. Terveydenhoito ollee ilmaista. Syödä voi edullisessa ravintolassa. Opiskelijat saavat asumistukea. Kuinka monessa maassa opiskelijoille maksetaan siitä, että vaivautuvat opiskelemaan?
Opiskelijoilla on aika ottaa elämästään vastuuta, siinä missä Talvivaaran rahoitus on lopetettava välittömästi, sekä ihmisille pitää palauttaa ne varastetut viisikymppiset tileille heti. On törkimyshallintoa viedä vähätuloisilta ihmisiltä ja ojentaa Talvivaaraan ilmaista rahaa! Kuinka monta tuhatta miljoonaa euroa Talvivaara on Suomen valtiolta jo saanut? 200 miljoonaa riittää korvaamaan sen 50 euron viemisen Kela-korvauksista.
Pienimmissä tuloluokissa ihmisillä ei ennestäänkään ollut varaa sairastaa. Ei edes julkisen terveydenhoidon huonouden ja tasottomuuden takia vaihtaa yksityislääkärille. Itkikö pääministeri Sipilä sitä, ei varmasti! Se 200 miljoonaa menee välittömästi Talvivaaraan likaaman luontoa ja tärvelemään Suomen maaperää.
Vasta perjantaina 11.3 olivat Helsingissä maanviljelijöiden edustajat traktoreineen Senaatin torilla.
Paljon tukia oli jäänyt maksamatta ja jopa maidontuottajien tiloilta on sähkölaitos katkaissut sähköt maksamattomien laskujen takia. Tilaa kohden noin 30 000 euroa.
Pääministeri, sekä valtiovarainministeri kävivät torilla kääntymässä. Pääministeri Sipilä puheli niitä näitä ja sai kyyneleet silmiinsä hallituksensa lepsuuden aiheuttamasta ahdingosta maataloustuottajille maksamattomien maataloustukien johdosta.
Sama pääministeri, sekä valtiovarainministeri allekirjoittanevat tuon 200 miljoonaa euroa rahoitukseksi ulkomaisen kaivosyhtiön omistamalle liiketoiminnalle Talvivaarassa! Ei näy kyyneleen kyyneltä siinä tilaisuudessa, ei tasan tarkkaan!
Sen sijaan sama pääministeri hallituksineen otti pois jokaiselta aikuiselta suomalaiselta lääkekuluista 50 euron KELA- korvauksen.
Suomessa on niin köyhiä ihmisä paljon, joille tuo 50 euroa tarkoittaa tosiaan 3-4 päivän ruokarahaa. Ihmisiä on mitättömillä eläkkeillä, kun eläkerahastot eivät anna eläkkeensaajille sijoituksistaan edes tuottoja! Valtion hallitusta tämä ei liikuta, eikä Sipilää itketä.
Suomi on osittain valerikas. Ihmiset pauhaavat jonkun siivoojan valituksesta 1600 euron kuukausipalkalla elämisestä, summasta täytyy vähentää verot. Kuitenkin päätoimittajakin saattaa vakain otsin väittää, ettei hän oikeasti ole köyhä.
Köyhyyden alaraja on jotain 1100 euroa kuussa Suomessa. Keskimääräinen asuinvuokra on noin 670-800 euroa yksiöistä ja kaksioista. Suomalaiset asuvat erittäin pienissä asunnoissa kalliisti vuokralla. Asumistukea myönnetään muistaakseni yhdelle ihmiselle noin 27 neliön asuntoon. Sellaisia ei juurikaan ole. Ammattiyhdistysliikkeet rahoittavat olemassaoloaan paitsi jäsenmaksuilla, myös vedättämällä rahaa pienituloisten ihmisten VVO-asumisesta vuokria korottamalla. Mahdollinen asumistuki otetaan sitten valtiolta ilmaiseksi vuokriin, eli selvää vääryyttä ammattiyhdistysliikkeeltä. Moraalitonta. Korruptiota?
Englannissa, siis Britanniassa eläkeensaajilla on tietääkseni lämmityskulukorvaus. jotain 100 euroa noin suunnilleen. Suomessa, jos missään, tämä lämmityskorvaus on paikallaan. Jospa Talvivaaran 200 miljoonaa euroa annetaan eläkkeensaajille?
Suomi ei osaa, eikä halua hakea EU-unionilta tarpeeksi korvauksia ja jöäsenmaksun alennuksia. Olemme edelleen ja ilmeisesti iankaikkisesti typerä nettomaksaja maa. Ainoastaan siksi, että emme vaan kolhisi harhaluuloa rikkaasta Suomesta.
Tosin opiskelijoilla on otsaa pauhata opintotuestaan, jonka saavat ilmaiseksi. Kouluissa ja yliopistoissa ei ole lukukausimaksuja. Terveydenhoito ollee ilmaista. Syödä voi edullisessa ravintolassa. Opiskelijat saavat asumistukea. Kuinka monessa maassa opiskelijoille maksetaan siitä, että vaivautuvat opiskelemaan?
Opiskelijoilla on aika ottaa elämästään vastuuta, siinä missä Talvivaaran rahoitus on lopetettava välittömästi, sekä ihmisille pitää palauttaa ne varastetut viisikymppiset tileille heti. On törkimyshallintoa viedä vähätuloisilta ihmisiltä ja ojentaa Talvivaaraan ilmaista rahaa! Kuinka monta tuhatta miljoonaa euroa Talvivaara on Suomen valtiolta jo saanut? 200 miljoonaa riittää korvaamaan sen 50 euron viemisen Kela-korvauksista.
Pienimmissä tuloluokissa ihmisillä ei ennestäänkään ollut varaa sairastaa. Ei edes julkisen terveydenhoidon huonouden ja tasottomuuden takia vaihtaa yksityislääkärille. Itkikö pääministeri Sipilä sitä, ei varmasti! Se 200 miljoonaa menee välittömästi Talvivaaraan likaaman luontoa ja tärvelemään Suomen maaperää.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)